Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

Σίμος Κεδίκογλου: «Παραμύθια» οι δικαιολογίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ για την παράκαμψη Χαλκίδας».



Τον τερματισμό της κοροϊδίας και την υλοποίηση ενός έργου που ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει εδώ και χρόνια ζήτησε  ο Σίμος Κεδίκογλου,  με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή επίκαιρης ερώτησής του για την παράκαμψη Χαλκίδας, μετά και την απάντηση  του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, ότι το νωρίτερο τον Οκτώβριο του 2019 θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου.

Ο Σίμος Κεδίκογλου ανέφερε, συγκεκριμένα, ότι εξαιτίας του αποκλεισμού της από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών- από την κυβέρνηση Σημίτη, το 2000- η Εύβοια υστερεί σε υποδομές σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα, υπενθυμίζοντας, παράλληλα, ότι το 2013 με τη βοήθεια του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά κατάφεραν να άρουν αυτή την αδικία και να πετύχουν την ένταξη της Εύβοιας στο χάρτη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, που είχε ως αποτέλεσμα να εξαγγελθεί στις αρχές του 2015 η δημοπράτηση της παράκαμψης Χαλκίδας, για να «μπλοκάρει», δυστυχώς, στη συνέχεια η πορεία υλοποίησης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ο Σίμος Κεδίκογλου κατήγγειλε, ότι από το Δεκέμβριο του 2015 ξεκίνησε ένα απίστευτο αλαλούμ κυβερνητικών ανακοινώσεων, με  το Υπουργείο Ανάπτυξης να απαντά, ότι το έργο κατασκευής της παράκαμψης Χαλκίδας είναι στο εγκεκριμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα και έχει εξασφαλιστεί η δυνατότητα συγχρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής, το Υπουργείο Υποδομών από την άλλη πλευρά να ανακοινώνει, ότι το σύνολο των μελετών είναι έτοιμο και ο αναγκαίος χρόνος για την κατασκευή του έργου είναι 40 μήνες, για να φθάσουμε, τελικά, στις 11 Μαρτίου του 2016, οπότε και μαθαίνουμε, ότι το έργο σπάει σε τρία κομμάτια,  παραμένοντας εντούτοις εντός ΕΣΠΑ.  Εν συνεχεία ο Γενικός Γραμματέας ΕΣΠΑ, στις 11 Οκτωβρίου του 2016, ανακοινώνει ότι ο προϋπολογισμός υπερβαίνει κατά 50% τον υπάρχοντα προϋπολογισμό και η Εύβοια αποκλείεται από τον κατάλογο με τα 14 έργα που χρηματοδοτήθηκαν κανονικά, ενώ –αντιθέτως- προωθήθηκε ο άξονας Πάτρα – Πύργος, παρόλο που και ο ίδιος ο Υπουργός είχε παραδεχτεί σε παλαιότερη απάντησή του, ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη αδικία εις βάρος της Εύβοιας και είχε ομολογήσει, ότι το έργο της παράκαμψης ήταν μεγαλύτερης ωριμότητας από αυτό του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος. Και παρά τις απαντήσεις, που κατά διαστήματα δόθηκαν, ότι βρίσκονται ένα βήμα πριν την οριστική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου και ότι στις αρχές του 2018 θα έχει δημοπρατηθεί, καμία από αυτές τις δεσμεύσεις δεν τηρήθηκε και το μόνο  βέβαιο είναι η κοροϊδία και ο εμπαιγμός των πολιτών της Εύβοιας.
Ο Σίμος Κεδίκογλου χαρακτήρισε «παραμύθια» τις δικαιολογίες του Υπουργού, ο οποίος  επιχείρησε να καλύψει τις κατ’ επανάληψη αθετήσεις των εξαγγελιών τους,  ότι δηλαδή η χρηματοδότηση του έργου δεν ήταν εγγυημένη, και η δημοπράτηση ήταν κατ’ όνομα, ισχυριζόμενος, επίσης, ότι υπήρχε over booking στα οδικά έργα 227% για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και συνεπώς το Υπουργείο Οικονομίας βάσει των οδηγιών της Ε.Ε έπρεπε κάποια έργα από αυτά να τα περιορίσει, καθώς και ότι μετά την αλλαγή του νόμου των Δημόσιων Συμβάσεων των Δημόσιων έργων η παράκαμψη Χαλκίδας εντάχθηκε στα έργα εθνικής σημασίας μόλις το 2017. Όπως, επίσης, και για την απόφαση να προωθήσουν έναντι του αρχικού σχεδιασμού των 16, 5 χλμ μία  ολοκληρωμένη λύση, που θα αφορά τα οδικά έργα από Υψηλή Γέφυρα ως και την παράκαμψη Ψαχνών συνολικού  μήκους 25 χλμ  και προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων ευρώ, οπότε τελικά η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από το ΕΣΠΑ 2014-2020  και από εθνικούς πόρους.
Πιο συγκεκριμένα, ανταπαντώντας ο Σίμος Κεδίκογλου υπογράμμισε τα εξής:
«Ξαφνικά βλέπω το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας να μπαινοβγαίνει στο ΕΣΠΑ. Είπατε ότι ήταν κατ’ όνομα έτοιμο. Από τα 14 οδικά έργα τα 13 προχωρήσανε και εσείς ο ίδιος είχατε ομολογήσει, ότι  η παράκαμψη Χαλκίδας ήταν πιο ώριμο έργο από το Πάτρα- Πύργος, το οποίο, ωστόσο, προχώρησε. Για ποιες οδηγίες της ΕΕ λέτε; Αυτές είναι αποφάσεις της κυβέρνησης. Αλλά να έρθουμε στην ουσία, στη χρηματοδότηση. Να δεχθώ, ότι το έργο μπαινοβγαίνει στο ΕΣΠΑ, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, κ. Υπουργέ, σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε είναι εξαιρετικά απρόθυμη να χρηματοδοτήσει πλέον οδικά έργα και  χρηματοδοτεί ενεργειακά έργα καθώς και έργα πληροφορικής. Ποια εγγύηση, λοιπόν, υπάρχει;
»Θα μπορούσατε, αφού αναγνωρίζετε την αδικία εις βάρος της Εύβοιας, να εξευρεθεί χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, περισσεύει ένα δισεκατομμύριο Ευρώ. Νομίζω ότι η Εύβοια δικαιούται αυτά που έχει χάσει. Και σε ό, τι αφορά το «σπάσιμο» του έργου έχω σοβαρές επιφυλάξεις, γιατί αν δεν υπάρξει συνεννόηση των δύο εργολάβων θα προκύψουν δυσλειτουργίες. 
Σε κάθε περίπτωση, επειδή, όπως λένε, εν τη παλάμη και ούτω βοήσωμεν, η χρηματοδότηση είναι το κύριο και από εσάς θέλουμε απάντηση, όχι πότε θα γίνει η δημοπράτηση, αλλά πότε προβλέπεται η υπογραφή σύμβασης».  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου