Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου 2018

προς ΟΛΝΕ Α.Ε. Τελικά δεν γνωρίζετε τι σας γίνεται!! 20 ερωτήματα που γυρεύουν απάντηση!!


Τελικά τα ...μάθαμε όλα στην σύσκεψη για το MASTER PLAN η όσα ήθελε ο Παπανδρέου και ο μελετητής; Θέτουμε είκοσι ερωτήματα που δημιουργούνται αν κανείς μελετήσει έστω και επιφανειακά το προτεινόμενο master plan και την οικονομοτεχνική μελέτη που την ..."κρύψανε"!!
Ιδού τα ερωτήματα, πρός κάθε ενδιαφερόμενο, που αναζητούν απαντήσεις....

1) Γιατί στο αναρτημένο επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης 2018-2020 του ΟΛΝΕ, αναφέρετε επί λέξη "Έγκριση του νέου Master Plan για το λιμάνι της Χαλκίδας, με έμφαση στο Νέο Τουριστικό Λιμένα (Μαρίνα)";   Δηλαδή το Master Plan γίνεται μόνο για το Νέο Τουριστικό Λιμένα (Μαρίνα); 
2) Μάλιστα στο ίδιο σχέδιο ανάπτυξης αναφέρετε "Λόγω του υψηλού κόστους που απαιτείται για την εκπόνηση σχετικής μελέτης και ολοκλήρωσης ενός έργου (εννοείται την μαρίνα) πρέπει να συνταχθεί ένα Βασικό Σχέδιο Ανάπτυξης (Master Plan) στο οποίο θα τεκμηριώνεται η βιωσιμότητα του έργου...."  Δηλαδή τόσα έξοδα για τη σύνταξη του master plan για να κατασκευάσετε την μαρίνα;  Για το λόγο αυτό το μεγαλύτερο τμήμα των μελετών αναφέρετε στο μεγαλεπήβολο αυτό έργο;
3)  Χαρακτηρίζεται στο master plan, την κατασκευή μαρίνας ως εργαλείο ανάπτυξης.   Είναι το μόνο εργαλείο ανάπτυξης για το διεθνής σημασίας σήμερα λιμάνι μας;   Γιατί άραγε τότε οι ευρωπαίοι εταίροι μας, διαμορφώνουν μια ενιαία λιμενική πολιτική ανάπτυξης των λίμένων και τα θεωρούν υψίστης σημασίας για τη μεταφορική ικανότητα του συστήματος;  Αυτοί θεωρούν ότι η ενίσχυση των μεταφορών μέσω των λιμένων έχει σημαντική συμβολή στην ευρωπαϊκή οικονομία.   Εσείς γιατί δε το βλέπετε;  
4) Γιατί δεν ενημερώνετε τον κόσμο και τους φορείς ότι η χερσαία έκταση των 127 στρ. της νέας μαρίνας, θα αποτελείται όλη από προσχώσεις.  Ακόμη και ο δρόμος σύνδεσης θα γίνει μέσω θαλάσσης ξεκινώντας από την προβλήτα ούλεν.     Τι επιπτώσεις θα έχει αυτό άραγε στην περιοχή και στο φυσικό περιβάλλον;   Η ακαταλληλότητα του χώρου φαίνεται επιπλέον και από την προβλεπόμενη 3 μέτρων στο μεγαλύτερο μέρος της λιμενολεκάνης για να προσεγγίσουν τα σκάφη.
5) Γιατί δεν προβλέπετε κάποια πιο ήπια και φιλικότερη προς το περιβάλλον εγκατάσταση, αλλά επιλέγεται πάνω στις προσχώσεις να χτιστούν 9,5 στρέμματα κτιριακές εγκαταστάσεις;
6) Μπορείτε να μας πείτε γιατί το νέο λιμάνι στο τσιμεντάδικο  περιορίζετε εντός της θαλάσσιας ζώνης και προβλέπετε να κατασκευαστούν επί προσχώσεων που θα πραγματοποιηθούν σε έκταση 9,8 στρ.  Μήπως γιατί η υφιστάμενη χερσαία ζώνη του λιμένα είναι ήδη παραχωρημένη όπως και το υφιστάμενο λιμάνι, στο Τσιμεντάδικο;
7) Είναι κατάλληλος αυτός ο χώρος για την κατασκευή του νέου λιμένα αφού εκτός τις απαραίτητες προσχώσεις,  θα πρέπει να γίνει και εκβάθυνση από 4,10 μ. που είναι σήμερα, στα 8 που χρειάζεται σύμφωνα με το master plan;   Περιλαμβάνεται και η εκβάθυνση στα 8 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή των 250 μ. του λιμένα;
8) Γιατί το μειώνετε στα 250 μ. και για δύο θέσεις πλοίων, όταν το σημερινό είναι 500 μ., με 4 θέσεις πλοίων και βάθους 6,3 μ. 
9) Από που προκύπτει αυτό το μήκος του νέου λιμένα διεθνής σημασίας πλέον, θα πρέπει να περιορίζετε στα 250 μ. μόνο; 
10) Στην οικονομοτεχνική σας μελέτη για τον εμπορευματικό μας λιμένα, παρουσιάζεται πίνακες και διαγράμματα, δίνοντας όμως την δική σας ερμηνεία.  Την ερμηνεία δηλαδή που σας βολεύει, ότι το λιμάνι παρακμάζει και πρέπει να μειωθεί και κατά συνέπεια να απαξιωθεί.    
11)  Για του λόγου το αληθές αναφέρετε ότι σύμφωνα με στοιχεία που δώσατε στον μελετητή,  η εμπορευματική διακίνηση φορτίων κατά την περίοδο από το έτος 2012 εώς και σήμερα, εμφανίζεται συνεχώς μειούμενη.  Γιατί όμως σε πίνακα της οικονομοτεχνικής μελέτης εμφανίζεται ότι το έτος 2016 η διακίνηση του γενικού φορτίου είναι μεγαλύτερη του 2015, όπως και μεγαλύτερη των προηγούμενων ετών 2012-2013;   Γιατί δεν αναφέρετε επίσης ότι υπάρχει αύξηση το πρώτο εξάμηνο του έτος 2018;
12) Με την οικονομοτεχνική μελέτη για τον εμπορευματικό λιμένα, κάνοντας τις αλχημείες, με τον λόγο αριθμού πλοίων επί μέσο όρο παραμονής διά των ημερών του συνολικού έτους πολλαπλασιαζόμενο με τις 3 θέσεις κατάληψης πλοίων, εξάγετε το σοβαρό κατά εσάς αποτέλεσμα ότι το έτος 2015 τα πλοία χρειάστηκαν μόνο το 25,7% του υφιστάμενου λιμένα και το έτος 2016 το 30,4%.  Άρα μια χαρά, που μειώσατε το λιμάνι σε 250 μ. δηλαδή στο μισό του υφιστάμενου.  Δε πάει καλά το λιμάνι,  ας το μειώσουμε, εξάλλου η ανάπτυξη θα έρθει με τα γιότ και την μαρίνα με το εστιατόριο.
13) Ο λιμένας μας έχει καταταχθεί μεταξύ των λιμένων Εθνικής Σημασίας (κατηγορία Κ2), Υπουργική απόφαση  831/2007 ΦΕΚ Β202/2007 και σύμφωνα με το εγκεκριμένο περιφερειακό χωροταξικό διεθνής σημασίας.  Εσείς γιατί τον μικραίνετε και τον υποβιβάζεται σε κατηγορία;  
14) Για να αποτελέσει η κατασκευή της μαρίνας πραγματικά ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό έργο θα πρέπει να έχετε εξετάσει πρώτα από όλα ότι η ζήτηση για ελλιμενισμό σκαφών είναι τέτοια που χρειάζεται η κατασκευή της μαμούθ μαρίνας.   Υπάρχει τέτοια ζήτηση για την πόλη μας;  Αποτελούμε τοπικού χαρακτήρα θαλάσσιο τουρισμό ή διεθνή προορισμό και αν ναι από ποια στοιχεία προκύπτει αυτό;   Διότι σύμφωνα με τις προβλέψεις σας, στις μελέτες σας,  η μαρίνα θα αφορά μόνιμο ελλιμενισμό (ξεχειμώνιασμα) κατά το πλείστον και όχι τουριστικό προορισμό.
15) Στην οικονομοτεχνική σας μελέτη από το στοιχεία που αφορούν τον μέχρι και σήμερα ελλιμενισμό των τουριστικών σκαφών, προκύπτει ότι έχουμε μόνιμο ελλιμενισμό σκαφών το 2015, 54 σκάφη και το έτος 2017,  114 σκάφη, ενώ τα διερχόμενα τουριστικά σκάφη το έτος 2015 ανέρχονται σε 11 σκάφη και το έτος 2017, 33 διερχόμενα σκάφη.   Αυτό που στοχεύετε είναι ο μόνιμος ελλιμενισμός δηλαδή το ξεχειμώνιασμα, το οποίο θα φέρει την τουριστική ανάπτυξη στην πόλη μας;   Θα έρθει δηλαδή ο αθηναίος, θα παρκάρει το σκάφος του στη Χαλκίδα και εμείς θα έχουμε τουρισμό και μάλιστα σε διεθνή επίπεδο όπως αναφέρεται!!!!!   Θα θέλαμε να μας πληροφορήσετε τα έσοδα που έχετε μέχρι και σήμερα από το  υφιστάμενο τουριστικό αγκυροβόλιο (Βουρκάρι) , το οποίο όπως γνωρίζουμε όλοι άλλωστε αποτελείται σε ποσοστό 80% από ντόπιους κατοίκους.
16) Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, προβλέπετε αύξηση του μόνιμου ελλιμενισμού σκαφών το πρώτο έτος λειτουργίας της νέας μαρίνας σε ποσοστό 42,98% και στα 5 χρόνια λειτουργίας της αύξηση σε ποσοστό 168,40%, ενώ του διερχόμενου ελλιμενισμού το πρώτο έτος λειτουργίας σε ποσοστό 24,24%.    (Εδώ ήρθε 65 μ. σκάφος του Άραβα στην προβλήτα Ούλεν, για την παραμονή του οποίου δαπανήθηκαν από εσάς ένα σωρό χρήματα, και αυτός έφυγε.   Δείγμα της ανάπτυξης που θα φέρετε!!!!)
17) Στην ίδια μελέτη, αναλύεται τα έσοδα που θα έχετε από τις προτεινόμενες εγκαταστάσεις όπως για παράδειγμα από το εστιατόριο.    Τα δεδομένα σας στηρίζονται στο γεγονός ότι για 180 ημέρες το χρόνο, που εσείς θα έχετε στις θέσεις, σε όλα τα σκάφη αυτά θα βρίσκονται (180 ημέρες) 5 άτομα και θα τρώνε όλοι στο εστιατόριο της μαρίνας.    Έχετε επιστημονική φαντασία, διότι αφορά ετήσιο ελλιμενισμό, παρκινγκ δηλαδή, άρα θα αφήσουν το σπίτι τους και θα μένουν στο σκάφος;    Σε ποια τουριστική ανάπτυξη της πόλης αναφέρεστε αφού ούτε να φάνε εκτός δεν θα αφήσετε;
18) Πως κάτω από την υψηλή γέφυρα και μέσα στον δίαυλο χωροθετείται και τοποθετείται το Καρνάγιο;   Γιατί χωροθετείται εκτός χερσαίας ζώνης με τη σημείωση ότι προβλέπεται εξομοίωση με χερσαία ζώνη, δηλαδή επέκταση προς τη γέφυρα.   Και εδώ προβλέπεται μπαζώματα στο ήδη υφιστάμενο μπαζωμένο για τη γέφυρα.  Το 1/3 των προβλεπόμενων χερσαίων εγκαταστάσεων του καρνάγιου θα βρίσκεται εντός των νέων προσχώσεων.  Θα μειωθεί δηλαδή επιπλέον ο δίαυλος;
19) Η μεταφορά της ιχθυόσκαλας στα πολιτικά είναι βιώσιμη;   Υπάρχει σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας ΟΚΑΑ, στην οποία ανήκει η ιχθυόσκαλα.
20) Έχει ληφθεί μέριμνα για τα ρεμέντζα των σκαφών με την τοποθέτηση των πλωτών προβλητών στο αλιευτικό καταφύγιο Νέας Αρτάκης;   Επίσης με την προσθήκη αυτή δεν θα επιτρέπεται ο ελλιμενισμός σκαφών άνω των 13 μ.;   Τι κερδίζουμε με την προσθήκη αυτή;  Προβλέπεται καλύτερο οικονομικό όφελος από το υφιστάμενο;

Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι πως τελικά καλώς εγκρίνατε με την απόφασή σας να ενημερωθείτε διότι δεν γνωρίζετε τι σας γίνεται. 















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου