Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

Σ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ "ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ MASTER PLAN ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΤΟΥ ΟΛΝΕ"


Μελετώντας τις προτάσεις του Μaster plan που εκπόνησε ομάδα μελετητών κατ´ εντολή του ΟΛΝΕ και μετά απο διαβούλευση απο κοινού των μελών των συλλόγων που δραστηριοποιούνται στο τουριστικό καταφυγειο Σκαφων στο Βουρκαρι ,και συγκεκριμένα τηςΛΕΣΧΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΦΟΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ του ΟΜΙΛΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ και του  ΟΜΙΛΟΥ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ διαπιστώσαμε μερικές ελλείψεις και προτείνουμε αντίστοιχα τα εξής.....

Α.      ΜΑΡΙΝΑ ΝΟΤΙΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΒΟΙΩΤΙΚΗΣ ΑΚΤΗΣ
Α1       ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
           1. Το μέγεθος της είναι τεράστιο δεν συνάδει με την κλίμακα της περιοχής ενώ έχει μικρή και διάσπαρτη χερσαία ζώνη μη εξυπηρετουσα την ανέλκυση αντίστοιχου πλήθους σκαφων.
            2. Περιβαλλοντικές επιπτώσεις που πιθανών να υπάρξουν με τα εξωτερικά Λιμενικα έργα (προσήνεμο μώλο ) αλλά και με τις επιχώσεις περιμετρικά της ακτογραμμής.
             3. Πιθανή αλλοίωση της ροής των θαλάσσιων ρευμάτων με αποτέλεσμα προσαμωσεις η υπό σκάφες στον υπόλοιπο κόλπο .
              4. Δεν έχει προβλεφθεί Οδικη σύνδεση με την πόλη για τόσο μεγάλο έργο με την αντίστοιχη αναγενωμενη κυκλοφορείς που θα υπάρξει.
Α2.         ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
             1.Μικροτερης έκτασης λιμενικές εγκαταστάσεις στην περιοχή ΟΥΛΕΝ για βραχυχρόνια παραμονή διερχόμενων σκαφών ,με προστατευτικό ‘μπράτσο’ για τους πολύ ισχυρούς Ν. ΝΔ. ανέμους που παρατηρούνται στην περιοχή.
              2.Κατασκευη νέας ΜΑΡΙΝΑΣ αντίστοιχου μεγέθους η και μεγαλύτερου με την προτεινόμενη στην θέση του ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΥ με κατάλληλο χερσαίο χώρο αναλκυσης προς συντήρηση και Επισκευη των σκαφών πράγμα που προβλέπεται και απο το Γ.Π.Σ.,σε συνδυασμό με την μεταφορά των καρναγιων εκεί ώστε να συνεχίσουν την δραστηριότητα τους μετα την απομάκρυνση τους απο το Βουρκαρι.Το όλο το έργο να συνδυαστεί με το υδατοδρόμιο .
 Στη ΜΑΡΙΝΑ θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη μακροχρόνια παραμονή σκαφών καθώς και στην συντήρηση και Επισκευη ,πράγμα που όπως έχουμε διαπιστώσει προσελκύει μόνιμους χρήστες τόσο Έλληνες όσο και ξένους μια και υπάρχει έλλειψη στην Ελλάδα ,αλλά και φέρνει έσοδα στην τοπική κοινωνία .
               3.Ο χώρος αυτός συνδυάζεται τόσο με Οδικη σύνδεση ,δεδομένης και της νέας παράκαμψης της Χαλκίδας αλλά θα αναδείξει την υποβαθμισμένη νότια είσοδο της πόλης με ταυτόχρονη ανάδειξη των πηγών της ΑΡΕΘΟΥΣΑΣ αλλά και του ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ της.

Β  ΒΟΡΕΙΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ
1.Η μεταφορά της Ιχθυόσκαλας μας βρίσκει σύμφωνους ,αλλά όπως έχει φαίνεται στα σχεδια το μέγεθος των σκαφών (mega yachts)δεν πρέπει να υπερβαίνει τον μώλο του ΞΥΛΟΦΑΝΑΡΟΥ(η ονομασία του φάρου στο άκρο του),καθόσον λόγω αγκυρωσεων  τους και του μεγέθους θα εμποδίζουν τον δίαυλο ,ενώ θα προσβάλλονται πλαγίως απο τους επικρατούντες ανέμους αλλά και το ισχυρό ρεύμα.
2.Στην ΕΥΒΟΙΚΗ ακτή και απο το ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ έως τον προβλήτα του ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ τα σκάφη πρέπει να παραβαλλουν με πλαγιοδετηση διότι τα ρεύματα είναι πολύ ισχυρά και οι πιέσεις που θα εξασκούνται επί των καρινων τους σε περίπτωση πρυμνοδετησης θα κάνει αδύνατη την πρόσδεση τους.Παντως η θέση αυτή προσβάλλεται απο στάσιμους κυματισμούς (αντιμαμαλο) όταν συνδιαζωνται ισχυροί βορειοανατολικοί άνεμοι με ισχυρό ρεύμα απο νότο προς βορρά.
3.Για τα υπόλοιπα έργα επί της ΒΟΙΩΤΙΚΗΣ ΑΚΤΗΣ συμφωνούμε

Γ. ΒΟΥΡΚΑΡΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΕΙΟ ΣΚΑΦΩΝ
1. Πρέπει να αλλάξει ο χαρακτηρισμός ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΕΙΟ γιατί ο όρος δεν συνάδει με την λειτουργεια του μια και εκεί υπάρχουν δυο ομιλοι ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ αλιέων παράλληλα με τους τεσσερεις ομίλους ‘αναψυχης’.
2.Τα ημερόπλοια που προβλέπονται να παραβαλουν στου κριπηδοτοιχο που θα δραστηριοποιούνται?
3.Στο σχέδιο στον μεγάλο πλωτό προβλήτα έχουν σχεδιαστεί μικρά σκάφη ενώ ο κύκλος ελιγμών εκεί εξυπηρετεί μεγαλύτερα,(αυτό αναφέρεται εσφαλμένα και στη μελέτη του ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ )
4.Κατοχυρωση των θέσεων ελλιμενισμός των σκαφών των ΤΟΠΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ -ΣΥΛΛΟΓΩΝ που εδρεύουν εκεί.
Ομιλος φουσκωτών χαλκιδας.          κρηπίδωμα 1
Λεσχη ιδιοκτητών ιστιοφόρων         Προβλήτας 1
Ομιλος ιδιοκτητών Ταχυπλοων.        Προβλητας2
5.Προβλεψη για χώρο ανέλκυσης σκαφών για λόγους ασφαλείας (πιθανή εισροή υδάτων )στην κριπηδωση του καταφυγειου.
6.Τα υπάρχοντα καρνάγια να μεταφερθούν στον χώρο της Μαρίνας του ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΥ σε συνεννόηση με τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σαυτα .
7.Ο χώρος που θα απελευθερωθεί να χρησιμοποιηθεί και για Ναυτικό μουσείο -Μουσείο ναυτικής τέχνης κατασκευής παραδοσιακών σκαφων γιατ υπάρχει μακραίωνη τεκμηρίωμενη δραστηριότητα σαυτα απο το 1403 όταν ο SENATE τηςΒΕΝΕΤΙΑΣ διέταξε τον ΒΑΙΛΟ της Χαλκιδας με έγγραφο που διασώζεται να επισκευάσει πολεμικό πλοίο GALEA απο τα πολλα που στάθμευαν στην πόλη για την προστασία της μια και ήταν ενετοκρατούμενη.Επισης υπάρχουν γραβουρες με σκάφη να ναυπηγούνται εκεί του 1600.
8.Να καθοριστούν χώροι για τις κοινωνικές εκδηλώσεις των μελών των προαναφερόμενων ομίλων σε χώρους εκτός των χωρών υγειονομικού ενδιαφέροντος που αναφέρονται στο Μ .P. και που θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες .
9.Να αξιοποιηθεί η περιοχή μεταξύ προβλήτα ερασιτεχνών αλιέων μέχρι Καρναγιο Καμπουρογλου με ήπιες παρεμβάσεις (πλωτή προβλήτα η επί πασσάλων )για πρόσδεση μικρών σκαφων έως 6μ  λόγω βύθισματος με ταυτόχρονη προστασία του χώρου απο τους Ν.Δ.ανεμους με μικρό πλωτό κυματοθραύστη στην περιοχή του Καρνασίου του Καμπουρογλου.
10.Το πρώτο μέρος του παλαιού προβλήτα του εμπορικού λιμένα ναχρησιμοποιηται για προσωρινό Πάρκιν των τουριστικών λεωφορείων ώστε να γίνετε ασφαλής η αποβίβαση και επιβίβαση των επισκεπτών ,το δε Σαββατοκύριακο να χρησιμοποιείται για Πάρκιν .
11.ΑΛΛΑΓΗ της ΣΤΡΟΦΗΣ στην ΣΧΟΛΗ ΠΕΖΙΚΟΥ με κατασκευή πεζοδρομίων (ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΤΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ)μια και στο σημείο αυτό έχουν γίνει τουλάχιστον 200 ατυχήματα και τέσσερα ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ .

Δ. ΛΕΥΚΑΝΤΙ
1.ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ
Ο πλωτός προβλήτας που προτείνεται στο όρμο του μικρού λιμανιού δεν λειτουργεί λόγω προσβολής του απο ισχυρούς Ν.Δ.ανεμους που επικρατούν κατα καιρούς στην περιοχή .Εχουν παρατηρηθεί σοβαρές καταστροφές σκαφων στο σημείο αυτό.
2.ΠΡΟΤΑΣΗ
ΝΑ Τοποθετηθεί πλωτός εξωτερικός κυματοθραύστης στην περιοχή στα αβαθή (ξέρες)που υπάρχουν μπροστά στη Ταβερνα του ΒΑΒΟΥΛΙΩΤΗ για προστασία του κολπίσκου και εσωτερικά θα είναι ασφαλής η πρόσδεση σκαφων,μια και η ζήτηση για θέσεις ελιμενισμου των σκαφων των κάτοικων είναι πολύ μεγάλη ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνε

Ε.  ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΚΦΑ ΑΒΕΕ
Η μεταφορά εκεί δίπλα στις εγκαταστάσεις της ΑΚΦΑ ΑΒΕΕ τόσο των καρναγιων η ναυταθλητικών εγκαταστάσεων  είναι κατ’ εμάς λανθασμένη καθόσον κατα την παραβολή σκαφους στον προβλήτα της εταιρείας κλείνει το άνοιγμα του κόλπου με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η καθέλκυση  η ανέλκυση σκαφων ,ενώ λόγοι ασφαλείας θα απαγορεύουν εργασίες γυμνής φλόγας σε μεγάλη έκταση γύρω απο
Τις δεξαμενές αλλά και το σκάφος κατα την φόρτωση η εκκένωση του,ποσό μάλλον όταν θα υπάρξουν μικρά παιδιά αν γίνουν εκεί Ναυτ αθλητικές εγκαταστάσεις

ΣΤ. ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ
Η μεταφορά του την θεωρούμε επιβεβλημένη και είναι το καθοριστικό σημείο για όλη την εξέλιξη και υλοποίηση τουMASTER PLAN.
Η θέση που πρέπει να εφαρμοσθεί θα πρέπει να είναι μεταξύ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΡΜΟΥ  ΜΙΚΡΟΥ ΒΑΘΕΩΣ, και επικουρικά και μόνο για χυδην φορτία που μπορούν να φορτωθούν με πνευματικό τρόπο ναχρησιμοποιθει η προβλήτα παραβολής των εγκαταστάσεων τηςLAFARGE .Και τούτο γιατί η προβλήτα του Τσιμεντάδικου δεν έχει σχεδιαστεί για μεγάλα κατακόρυφα φορτία αλλά μόνο για παραβολή σκαφων, μιας και είναι επί πασσάλων αμφιβόλου αντοχής και επιτελεστικοτητας.

Ζ . ΤΡΙΤΗ ΖΕΥΞΗ
Επειδή η πόλη διαιρείται σχεδόν στη μέση απο το κανάλι του Ευρίπου είναι αναγκαία και Θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο παρόν ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ και Τρίτη ΖΕΥΞΗ  Αναντι  ,προς βορρά της παλαιας συρταρωτής γέφυρας ,ήδη απο το 2004 έχει εκπονηθεί προμελέτη για δυο εναλλακτικές λύσεις μια απο την θεση’Νειλος ‘ έως το ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΠΙΤΙ και μια αλλά εναλλακτικά απο ΙΧΘΥΟΣΚΑΛΑ έως ΚΑΚΗ ΚΕΦΑΛΗ , η τελική λύση θα προκύψει απο κυκλοφοριακά και τεχνοοικονομικά κριτήρια .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου